2014. október 11., szombat

21. fejezet III.



Remegve ülök a hideg kövön, miközben a semmibe bámulok. Már elég ideje utazhatunk ahhoz, hogy megszokjuk a repülőgép monoton mozgását és zúgását, de a gyomrom még mindig görcsöl, s tudom, hiába is akarom, többet már nem fog  elmúlni. Minden egyes perccel közelebb kerülünk a Kapitóliumhoz, úgy nő a belsőmben a félelem, s tartok tőle, hogy lassan űr nagyságúra fog tágulni. Mert igen is be kell majd vetnem magamat, s senki sem garantálja azt, hogy élve fogok tudni visszajutni a Tizenharmadikba, s újra láthatom a családtagjaimat. Már átnéztük a térképeket, Johanna és Finnick kiválasztották a fegyverüket, s még vacsora is volt, s miközben ez a kettő beszélgetett, legalábbis igyekezett, én remegve ültem a földön, s egy falatot sem tudtam lenyomni a torkomon a finom browniet sem. S most az egész repülőre csak a nagy csönd borult, és a sötétség, mely elárasztja a kinti eget, csak néha néha villan fel egy kis vészfény, valamint az ablakból néhány Körzet kivilágított sziluettje. Johanna az ablak mellett ül, s kifelé bámul hatalmas barna szemeivel, én pedig mellette, miközben a fejemben a félelem képei kattognak, s próbálom magamat azzal nyugtatni, hogy a hálózsákban alvó Finnick vicces hortyogását hallom. De nincsen kedvem sem nevetni, sem mosolyogni, úgy érzem teljesen behálóz a félelem. A belsőmben mintha űr uralkodna, a fejemben egymás után villannak fel a szeretteim képei, Annieé aki vigyorogva tömi a száját, apué, amikor találkoztam vele, anyué, amikor megöleltem a hangárban. Még a mogorva Haymitch is hiányzik, s legszívesebben itt felpattannék, hogy beiramodjak oda, ahol most a nővérem tartózkodik. Meg akarok ölelni valakit, meg akarom szorítani a kezét, azt akarom, hogy valaki belém öntse az erőt most, ezekben a pillanatokban, mikor már a remegés, és a görcsök határán állok. Egy hatalmasat sóhajtok, s erősen megmarkolom a kezemet, hogy leplezzem a remegésemet, de tudom, hogy egyszerűen képtelen vagyok rá ebben a pillanatban.
-          Viadal. – szökik fel a torkomból a szó, mielőtt bármit is gondolhatnék, s ösztönösen is a kezemet a szám elé kapom, nehogy felébresszem Finnicket. De viszont látom, hogy Johanna megmozdul, s nagy szemeit egyenesen felém kapja, miközben megigazítja a kezében a baltáját, melyről fogalmam sincsen, miért hordja repülőn.
-          Bocs Johanna. ez önkéntelen volt. – suttogom halkan, miközben a kezemet óvatosan a gyomromhoz kapom, mert megérzem, hogy iszonyúan émelyegni, és remegni kezd.
-          Miről beszéltél? – Johanna arcát megvilágítják a kívülről érkező halvány fények, de még így is látom hatalmas nagy szemeit, és a melírcsíkot a hajában. Idegesen sóhajtok egyet, s megmasszírozom a kezemet, s bár tudom, hogy ezt nem éppen Johanna Masonnel kéne megosztanom, még is kiszökik a torkomon
-          Úgy érzem magam, mint a Viadalom előtt, amikor az Arénába mentem. Ennyi. – fejezem be, miközben a fejemet nekivetem a hideg csempének, s próbálom leplezni a remegésemet a lány előtt.
-          Ez vicces. – horkant fel hirtelen Johanna, mire a fejem ösztönösen is felemelem, s a szememmel hunyorogva bámulom a sötétséget, ahol a lány ül.
-          Mert én is teljesen úgy érzem.
-          Ezt hogy érted? – szakad ki belőlem önkéntelenül, s bár legszívesebben befognám a  számat, rájövök, hogy én mindig is ilyen voltam. Kiskorom óta mániám volt megtudni mindent, és kifaggatni az embereket, néha a túlzott kíváncsiságtól többet is megsértettem. Próbálok normális arcot vágni, ahogyan felhúzom a lábamat magam elé, s a szemeim ösztönösen is Johannára tévednek. Johannára, aki éppen egy nagyot horkant, mintha sóhajtana, s egy pillanatra a kezével beletúr tüsi hajába, ami mintha az utóbbi időben növekedni kezdene.
-          Tudod Everdeen, nem csak te vagy ilyen rettegős. Nem csak te. Érzeted már valaha az igazi halálfélelmet? – a lány arca egy pillanatra megrándul, de rögtön visszanyeri a komor ábrázatát. De mintha egy pillanatra még is megtörtént volna, mire a szívem kihagy egy ütemet, s a szemeim ösztönösen is kiugranak a sötétségbe. Johanna?
-          Persze. Talán amikor legelőször kihúztak az Aratáson, s tudtam, hogy Viadalra kell mennem. Majd amikor tényleg elmentem. A katakombában várakozva, azzal, hogy szembenézzek a legnagyobb félelmemmel, és az ellenségeimmel. És most is. Igen Johanna, éreztem. – suttogom halkan, miközben érzem, hogy a gyomrom megremeg a rámtörő érzelmek miatt. Halálfélelem. Életemben hányszor kellett már szembenéznem vele, és most sem kímél meg. Egy pillanatra összerázkódom, mert Finnick egy hatalmasat horkant álmában, de mielőtt azt hinném, hogy felébred, Johanna kinyitja a száját. De most az egyszer nem felém bámul.
-          Neked vannak barátaid, vannak szeretteid, akikkel ki tudja mi történne, ha meghalnál a Kapitóliumban. De nekem senkim sincs, szóval nem tudom, hogy miért jött rám ez a rohadt érzés…… - a fejével kifelé bámul az ablakon, ahonnan ezernyi fény cikázik be, s mintha suttogna, direkt halkan mondaná, remélve, hogy nem hallom meg. De a szemeim ösztönösen is felpattannak, s remegő kezeimen közelebb húzom magamat a lányhoz.
-          Johanna, neked……… te félsz? – nyögöm ki csodálkozva, miközben a szememmel próbálok a lányra nézni, de ő elkapja a tekintetét.
-          Meglepődtél Prim? Tudod még a nagy győzteseknek is vannak problémái. És ha nem haragudnál éppen a Kapitólium felé tartunk, ahol több évig éltem. Tudom, milyen gyilkos. – érzem, hogy a szívem erősen dobogni kezd, ahogyan a lány arca egy pillanatra megrándul, mintha érzések suhannának át rajta. Johanna Mason, a gyilkos lány, akitől mindig mindenki tartott, most mintha egy kicsit félne? Soha, soha nem gondoltam volna erre.
-          A Viadalom előtt is ezt éreztem. Halálfélelem. Úgy látom, aki Panemben lakik többször szemesül ezzel. – a kezemmel idegesen kezdek babrálni, ahogyan Johanna hirtelen az arcához kap, a keze kemény, és a mozdulatai erősek, de mintha lopva is letörölne valamit onnan. Érzem, hogy túlságosan erősen törnek rám az érzések, a fájdalom, a düh, és az együttérzésem, hogy nem csak én vagyok ilyen, nem csak én érzek így. S bár látom, hogy Johanna mindig erősnek mutatja magát, akár egy kőszikla, de most pont én, pont Primrose Everdeen látta ezt a gyenge pontját. Egy percig hatalmas nagy csönd ereszkedik a repülőre, Johanna fejével az ablak fényei felé bámul, én pedig remegve játszom az ujjaimmal, egyetlen perc, amiben megfogalmazódnak bennem az érzések. Amiket tett követ. Hirtelen, mintha nem is akartam volna megemelkedem, s közelebb lépek Johannához. Akár egy halálos ítélettel is felérne, de az érzéseim még is erősek, s egyetlen pillanat alatt erősen megölelem a lányt. Hallottam a fájdalmait, és a félelmeit, s mintha most nem érezném magamat egyedül, ahogyan egy percig köré fonom a karjaimat, s óvatosan ugyan, de megölelem. Érzem, hogy a teste megfeszül, s tudom, hogy talán éppen ellökni készül, de érzem rajta, hogy ez váratlanul érte.
-          Ne nyírj ki most oké? – suttogom, ahogyan egy másodperc töredékéig ölelem, majd elengedem, s egyenesen felé nézek. Egy pillanatra mintha a barna szemeiben lenne valami, valami, amit érzések okoznak, de egy másodperc alatt megkeményíti a tekintetét.
-          Ez most muszáj volt. Erőt öntött…… belém. Mielőtt szembesülünk azzal, ami ránk vár. – óvatosan visszaereszkedem a térdemre, a szinte elröhögöm magam a gondolaton, hogy megöleltem Johanna Masont. De mintha egy pillanatig úgy gondoltam volna, hogy egy barátomat ölelem meg.
-          Most nem nyírlak ki. – vigyorodik el a lány, miközben a karját egy mozdulatra emeli, s óvatosan megpaskolja a vállamat, de látom, mintha idegen lenne neki ez a mozdulat.
-          És bocs az „Everdeenezésekért”. De néha azért még számíts rá. Ha túléljük. – feleli, miközben a fejét oldalra fordítva kibámul az ablakon. Egy pillanatig én is megemelkedem, s kinézek, a szemem rögtön kiszúrja az erős fényeket, amik idáig is fellátszanak.
-          Talán a Harmadik. – suttogom magam elé, miközben idegesen elkapom a tekintetemet, mert tudom, ha tovább nézek még jobban elönt majd a félelem és a fájdalom, ami eddig is erősen marta a belsőmet.
-          Okés Prim, menj aludni. Kell a pihenés, ha nem akarsz elájulni a Kapitólium közepén. – mintha visszaváltott volna igazi Johanna stílusra, miközben egy pillanatig felém néz. Óvatosan sóhajtok egyet, majd intek a kezemmel, mintha el akarnék köszönni, és a testemet lassan a hálózsákok felé vonszolom. Óvatosan befekszem középre, és magamra húzom a takarót, miközben látom, hogy Finnick forgolódik, miközben hatalmasakat horkant álmában. A fejemet a párnára helyezem, de mielőtt elaludnék a szememmel ösztönösen is megkeresem Johannát, aki éppen az ablak mellett ül, s szemével a tájat fürkészi. Ez a bizonyíték arra, hogy akár néhány perc is elég ahhoz, hogy valakinek megváltozzon a véleménye. Így vagyok most Johannával, akinek először láttam  a félelmet a szemeiben, s tudtam, hogy nem vagyok egyedül. Nem vagyunk egyedül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése