2014. szeptember 20., szombat

20. fejezet II.




Életemben csak egyszer tapasztaltam, hogy milyen is lehet a repülés. Amikor az Arénában Harryvel karöltve ugrottunk le arról a hatalmas nagy vízesésről, szinte úgy éreztem, én is a habokkal zuhanok, én is a hatalmas nagy víz része vagyok. De ez a repülés más. Amikor a levegő megemeli a testedet, s szabályosan kiröpít a szakadékból, miközben a hajadba tép, de még is lágyan simogat. Az a pillanat, amikor nem kell semmibe se kapaszkodnod, csak viteted magad a hűs szellővel, miközben megérzed a súlytalanságot, az maga a gyönyör. Talán így repülnek azok a kis és nagymadarak, melyeket naponta láttam a Körzetben. Ilyen érzés lehet annak a csodálatos fehér galambnak, a remény szimbólumának, az én szimbólumomnak szántani a levegőt. Mikor a lábam a földhöz ér és rögtön önfeledt nevetés tör fel, s a vigyorom akkor sem múlik, amikor Johanna teljes erejéből magával rántja Finnicket a szakadék felé. Azt az arcot, azt a sápadt és ijedt arcot soha nem fogom elfelejteni, amit Finnick Odair produkált, mikor átröpült Johannával együtt. S most is, amikor tovább kéne menni, itt állok a szakadék szélén csukott szemmel, s vigyorogva idézem fel ezt a fantasztikus pillanatot.
-          Prim, meddig óhajtssz ott állni. Tudom, hogy neked van valami titkos vágyad a madarak után, de menjünk már. Szeretnék végre kiérni ebből a rohand labirintusból. – Johanna csípős megjegyzése most sem marad el, de viszont kénytelen vagyok egyetérteni vele. Már legalább két órája itt vagyunk, s nem csak nekem kezd elegem lenni ezekből a borzalmas próbákból.
-          Mindegy, majd ha kiérünk megbeszélem Sharonával, hogy engedje, hogy ezt megint kipróbáljam. – motyogom, miközben búcsút intek a szakadéknak, s repülésnek, majd követem a többieket.
-          Te nem vagy normális. – fortyog Johanna, miközben nem csak Finnick, de én is elnevetem magamat. Furcsa, hogy most mintha kevésbé érezném magam olyan feszültnek mint a győztesekkel való első találkozáskor, mi több, már nevetni is tudok velük együtt, akiket régebben gyűlöltem. Hiába, két hét, és ez a közösen töltött akadály megtette a hatását az biztos. De a vigyor abban a pillanatban eltűnik az arcomról, amikor belépünk egy szobába, egy hatalmas nagy szobába, melynek a padlóját, falát, és plafonját is hideg kövek fedik, s belül semmi de semmi nem található. Sem ablak, semmi sem. Látom, hogy a többiek csodálkozva néznek végig a termen, s nem nekem kezd olyan érzésem lenni, hogy ez lenne az utolsó próba. A fejemet idegesen a plafon felé fordítom, hogy kitaláljam mi is ez, amikor hirtelen hatalmas nagy recsegést hallok, az ajtó ugyanis, melyen bejöttünk nagy recsegéssel kezd összezárulni mögöttünk, végleg elválasztva a folyosótól amin jöttünk. Bezárva minket a szobába! Érzem, hogy a szívem hevesen dobogni kezd a bezártság érzésére, s mintha a levegő hirtelen fogyni kezdene idebent, úgy kezdek el én is szédülni. Csak ne a bezárást, csak ne a bezárást. Remegve csípem meg magamat, hogy visszanyerjem az eredeti színemet, amikor hirtelen megérzek valamit, valamit a bokám környékén. Lassan és hidegen folyik végig valami a csizmámon, majd pedig lassan a lábszáram felé közeledik. Egy pillanat is elég, hogy odakapjam a tekintetemet, s remegni kezdjek, vadul kalapáló szívvel. A szobában ugyanis víz kezd csörgedezni egyre beterítve minket, egyre csak magasabbra és magasabbra szökve. Érzem, hogy a hideg eláztatja a testemet. Nincsenek ablakok, nincsen ajtó, semmi sincsen itt! Be vagyunk zárva! S látom, hogy nem csak én ijedek meg. Johanna hangosan üvölteni kezd, mintha mindent Sharonáékhoz címezne, Finnick arca is hullasápadtá válik, pedig ő a tenger környékén nőt fel. Érzem hogy a félelem, és a tehetetlenség elárasztja a testemet, s félek, hogy ez a bizonyos csapatszellem itt fog megszakadni, úgy, hogy mindenki teljesen megbolondul. A szívem hevesen ver, s a hideg víz lassan eléri  a térdem szintjét.
-          Mennyi ideig bírjátok víz alatt? – szólal meg hirtelen Finnick lassan rám, és az üvöltöző Johannára nézve.
-          Nem sokáig. Tudok úszni, de a Tizenkettedikben csak egy kádunk volt. – felelem remegő hanggal, miközben nyugtázom, hogy a hideg víz a combomig ér, teljesen átvizezve a nadrágomat.
-          Mit képzelsz meddig? És mit képzelnek a vezetők? – Mintha Johanna is meg lenne ijedve, de ezt ő dühvel egyenlíti ki, miközben én érzem, hogy lassan végleg elájulok. Nem voltam sosem a tónál apuval, és a lélegzetem sem gyakoroltam visszatartani soha, de soha. Érzem, hogy eluralkodik rajtam a pánik, ahogyan a rettegésem remegésbe csap át.
-          Figyeljetek, nyugi. Lenni kell valahol egy menedéknek, valahol, ahol kiszabadulhatunk. Egyenként le kell merülnünk szétnézni, amíg nem lep el mindent a víz, de össze kell tartanunk. Gyertek! – Finnick kinyújtja  izmos kezét, mire én remegve felé lépek, már a csípőmig ér a víz, és a kezemet erősen a tenyerébe helyezem. A víz egyre csak csörgedezik, s ha nem találunk kiutat, akár meg is fulladhatunk a hideg borzalomban. Érzem, hogy a testem átáztatja a víz, mire mindenem teljesen megremeg.
-          Johanna! – szinte sipítva nyújtom ki a kezemet a lány felé, aki dühösen, de végül teljes erőből csap a tenyerembe, a másikkal pedig Finnickét fogja meg. Már hasig ér a víz.
-          Figyeljetek én megyek elsőnek. Addig csak tartsatok ki, és ha emelkedik a víz, lábatokkal tempózzatok a plafon felé. – mintha még Finnick, aki a Negyedikben nőtt fel is rettegne, ahogyan nagy lélegzetet véve merül alá a vízbe, s Johannával ketten maradunk. A víz pedig már az én nyakamig ér. Érzem, hogy a levegőhiány, és a hideg fojtogatás a remegést hozza elő belőlem, így még erősebben megmarkolom a lány karját, mintha csak azzal akarnék segíteni magamon.
-          Ha visszatérünk, én komolyan kinyírom Sharonáékat….
-          Johanna……. Most is ezzel foglalkozol? Inkább éljük túl valahogy. – lihegem, miközben a víz már a nyakamig felemelkedik, és egyre csak fojt tovább. Látom, hogy a lány barna szemei dühössé válnak, s mintha a szája kinyílna, de hirtelen egyszerűen ellazul az arca, s egy pillanatra eltűnnek dühös vonásai.
-          Tempó, fel a plafonhoz. – válaszol, miközben megmarkolja a csuklómat, s a lábával erősen kezdi magát hajtani felfelé, miközben a víz csak emelkedik és emelkedik. Hirtelen meglátom, hogy a kékség bugyborékolni kezd, s egy szempillantás alatt meglátom Finnicket, aki vizes hajjal, s prüszkölve jön fel, magamban meg is jegyzem, hogy Annienek biztosan tetszene.
-          Odalent van egy gomb, de szerintem Prim tudna a legjobban lebukni oda. Kicsi vagy, így gyorsabban fog menni. Csak a padlóig kell leúsznod, és benyomni a gombot, nem sós a víz, a szemedet nyitva tudod tartani. Menni fog? –néz rám víztől csöpögő arccal Finnick, miközben érzem, hogy a remegés úrrá lesz a testemen. Én ezt soha nem csináltam, s nem tudom, hogy sikerülni fog e. Mi több, meg kell bíznom Finnickben és Johannában, hogy ha kell, akkor segítenek. A hideg végigárad a testemen, s a fogaim már is vacogni kezdenek, ahogyan lassan bólintok. Menni fog ez. Lassan beszívom a levegőmet, és elengedem a többiek kezét. Oké! Egy utolsó nagyot szippantok a levegőből és felkészülök a merülésre. Most! Teljes erőmből bukom a hideg víz alá, mely egy pillanatig körül ölel, s alig tudok megmozdulni a vízben ázott ruháimtól. Lassan, s remegve nyitom ki a szememet, és óvatosan egy erős karcsapást teszek magam előtt, mely mintha ólomnehéz lenne. A ruha elázott, és szinte húz a mélybe, de teljes erőmből hajtom magamat, ahogyan érzem, hogy a szemembe beszökik a víz. Én ezt soha nem csináltam. Egy erős karcsapás. Menni fog! Már eltávolodtam Johannáéktól. Próbálok nem gondolni a hidegre, a nehézségre és a fojtogatásra, ahogyan ismét előre hajtom magamat, egyenesen a mély felé. Még egyet. Érzem, hogy a tüdőm lassan perzselni kezd, amikor meglátom az alját, a szürke alját, melyre rögtön leér a kezem. Érzem, hogy a félelem görcsbe rántja a testemet, ahogyan a kezemmel a földön tapogatózva keresem azt a bizonyos gombot. A tüdőm mintha égne, s a tagjaim rimánkodnak, hogy bukjak a felszínre. Érzem, hogy vészesen fogy a levegőm, s itt lenne az idő felmerülni. De ekkor a kezem kitapintja a hideg, s érdes gombot, én pedig egy pillanatra behunyom a szememet. A tüdőm fáj, és lassan fekete pontok kezdenek táncolni előttem, Egy utolsó nagy levegő! Teljes erőmből nyomom meg a gombot, amikor már alig érzek valamit a levegőhiány miatt. De ekkor mintha egy hatalmas nagy szivattyú indulna be. És lassan a víz egyre csak süppedni, és süppedni kezd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése