2014. augusztus 30., szombat

18. fejezet III.

Remegve állok a hatalmas nagy fegyver halom előtt. Egy pillanatra úgy érzem magam, mint annak idején a Kiképzésemen, amikor megláttam ezt a sokféle, különböző és hatalmas gyilkos fegyvert. Balták, hegyes kardok és kések, több száz íj és nyíl, valamint lángszórók, s igazi, Kapitóliumi pisztolyok sorakoznak előttem szép sorban. Amint rájuk nézek rögtön elfog a hányinger és a remegés hulláma, s miközben erősen belecsípek a karomba, hogy ezt leplezzem, Johanna óvatosan és a száján hatalmas vigyorral a különböző nagyságú és színű baltákhoz lép. Az edzőnő, Finnick, én, valamint Annie, mind a kettő Annie, ugyanis ma őket beengedték a Kiképzésre, s bár eddig egymással beszélgettek, most mindannyian a lányra figyelünk. Johannára, aki egy laza mozdulattal meglendíti a karját, s úgy dobja el a baltát, mintha egy rongydarabka lenne, ami repül és repül, egyenesen a terem végében lévő bábu feje irányába. Érzem, hogy ösztönösen is görcsbe áll a gyomrom és az ajkaimat összeszorítom, amikor meglátom, hogy a hatalmas balta leütötte a baba fejét, s még nagy dobbanással el is borította a földön. Rögtön eszembe jut az emlék, amikor Phoebe csinálta ezt gyilkos tekintettel és vigyorral, miközben olyan erősen markolok bele a nadrágom szélébe ahogyan csak tudok, hogy sikerüljön lerángatni az elmémet a földre.
-       Gratulálok Johanna! – szól az edzőnő, miközben mosolyogva bólint a lánynak, aki csak egy hetyke pillantásra bírja, s beáll mellém, miközben a kezét karba fonja maga előtt.
-       Ez…. ez nem semmi.. – nézek oldalra remegő hangon, miközben Finnick lép előre, hogy megmutassa az edzőnknek, mit is tud.
-       Ne dicsérj. Tudod, én megnyertem egy Viadalt méghozzá taktikával. Hétéves koromtól forgatom a baltát. – feleli ciccegve, miközben vigyorogva int Finnicknek, hogy várja, hogy ő jöjjön.
-       Nagyon jó taktikával.
-       Nem úgy mint a tied. Semmit nem taktikáztál Everdeen…… az egész Mészárláson… csak magadat adtad, nem hiszem el, hogy nem jutott eszedbe trükközni.
-       És ezért robbant ki a forradalom. Mert magamat adtam. – vágom rá, de látom, hogy Johanna már nem figyel, ugyanis Finnick jön, aki két hatalmas háromágú szigonyt vesz a kezébe, melyet a saját Viadalán is igen sokat használt, mi több, a csábos mosoly mellett azokkal nyerte meg a versenyt. Most egyszerre hajítja el mind a kettőt, melyek egyenesen a bábuk szívébe állnak, olyan tökéletesen és olyan hihetetlenül, hogy ösztönösen is felnyögöm. Ez nem lehet igaz! Ilyen emberek mellett én….
-       Miss Everdeen, maga jön! – látom, ahogyan Finnick vigyorogva belecsap Johanna tenyerébe, ahogyan nagyot nyelek, s lassan megindulok az edzőnő és az összes fegyver felé. A kezemel a ruhám szegélyét markolászom, miközben dobogó szívvel járatom végig a tekintetemet a fegyvereken, a hatalmas nagy baltákon, szigonyokon és kardokon, melyekre ha ránézek is, rögtön felfordul a gyomrom. Ha nem választok ki egy fegyvert és nem mutatok valamit, akkor a csapatunk itt helyben bukik meg. Ösztönösen is a kések felé emelem a tekintetem, különböző nagyságú és élű kések felé, miközben az eszembe ötlik, hogy annak idején ezzel találtam a bábu közepébe. De ezzel együtt az a pillanat is al elmémbe férkőzik, amikor a Viadal végén Harry odadobta nekem a kését, hogy öljem meg vele. Nagy levegőt veszek, s résnyire hunyom a szemem, miközben a kezeimet lassan a legkisebb és legéletlenebb kés felé közelítem.            A vadkutya, akinek a hatalmas nagy vörös szemeiből én oltottam ki az életet. Harry, amint kéri, hogy öljem meg, hogy az én kezeim által haljon meg. Az a sok száz szerencsétlen gyerek, akinek ezek a fegyverek okozták a vesztüket, amikor még élhettek volna, amikor még az életben annyi minden lehetőségük lett volna. Hirtelen lihegni kezdek, s a kezemet dobogó szívvel rántom el a fegyvertől, miközben érzem, hogy a remegés lágy hulláma söpör végig a testemen. Ez nem fog menni! Nem!
-       Meddig várunk még? Everdeen, hajlandó lennél elhajítani azt a rohadt kést? – hallom meg Johanna hangját, aki idegesen áll Finnick mellett. Hirtelen azon kapom magam, hogy a tekintetemmel a nővéremet keresem, akibe belekapaszkodhatnék, aki talán segítene, de a terem üres, csak a győztesek, a szigorú edzőnő, és távolabb a két lány üldögél. Nincsen itt senki sem, aki segítene nekem. Érzem, hogy a látómezőm előtt fekete pontok kezdenek táncolni, ahogyan lassan felemelem a kicsinyke kis kést. A fülemben Johanna hangja jár, amin arra ösztönöz, hogy meglendítsem a remegő kezemet, s izzadó tenyeremből kiengedjem a pengét egyenesen a bábu felé. De abban a pillanatban, hogy meglátom a bábut, rögtön Harry, a fiú jut az eszembe, aki a halálát akarta, tőlem, s azelőtt fordulok el onnan, mielőtt a lábaim végleg kiszaladnának alólam, s végleg itt ájulnék el a többiek szeme láttára. Hallom, ahogyan a távolból az edzőnő és Johanna gratulál, talán tényleg sikerült jól céloznom, de percekig csak a padlón ülök remegve, s képtelen vagyok felkászálódni. Ők nekik sosem jutottak az eszükbe a halott gyerekek, akik amiatt lehelték ki a lelküket, mert egy valóságshowban arra kényszerítette őket országunk elnöke? Soha nem jutott eszükbe, hogy még élhettek volna, s ki tudja, a Viadal miatt nem lehettek igazán boldogak, azért nem találták meg a szerelmet, nem alapíthattak családot. Nem láthatták többé a napfelkeltét, s soha nem tapasztalhatták meg, milyen érzés, ha a saját gyereked szeretetteljesen a szemedbe néz. Emiatt vesztettek el mindent. Hirtelen azt veszek észre, hogy valaki óvatosan mellémlép, s leül a földre pontosan mellettem, de amikor meglátom a nagy, tengerzöld szemeket, azonnal rájövök, hogy Finnick Odairrel, a nagy győztessel, aki képes volt gyilkolni, vele állok szemben.
-       Prim, gyere, egy kicsit folytatnunk kell a gyakorlást. – néz oldalra idegesen, miközben a kezével körözgetni kezd maga előtt.
-       Finnick, nekem ez nem megy, minden fegyver csak azokat a gyerekeke juttatja eszembe, akik a Viadal miatt nem élhettek teljes életet. Én képtelen vagyok hozzáérni egy fegyverhez, vagy gyilkolni, amikor csak is ezt a fájdalmat érzem, amint meglátok egyet. – a hangom elhaló és ideges, és érzem, hogy a belső fájdalom, s a düh, a fővárosunk ellen mintha sebeket ejtene a belsőmön, és még csak erősen rá is ütne, mert tudom, hogy én nem tettem semmit, de érzem, érzem az egésznek a súlyát.
-       Ha megdöntjük a Kapitólium uralmát, ilyen nem lesz többet. Sosem. Az elnök, a városkája, és a Viadal meg fog semmisülni…..
-       Ne legyél ebben ilyen biztos. – suttogom magam elé, mert eszembe jut, ott van a Főváros a Békeőreivel és az erős gépeivel, s ha nem mi nyerünk, akkor erősen, talán egy Viadallal fogják nekünk visszaadni a lázadást, akárcsak a Sötétség Napjai idején-
-       Nem, de csak gondolj bele. Képzeld el. És ezért dolgozz! – villantja ki hatalmas hófehér mosolyát, s kezével mutat, hogy álljak fel. Idegesen tápászkodom fel és nagyokat lélegzem, ahogyan megjáratom elzsibbadt kezeimet és lábaimat.

-       Nagyon jó lenne. Egy világ, ahol nem lennének Viadalok. – felelem, miközben egy pillanatra az eszembe ötlik egy kép, egy kép, a boldog világról. Lehetséges ez?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése