2014. június 7., szombat

10. fejezet II.

Halihó, íme az új fejezet. Hú, most már hatalmas summer feelingem van, igazi nagy meleg, strand, fagyi és már csak egy hét illetve 4 nap. Aztán kitör a summer holiday, ami engem mindig a Primstory kezdetére emlékeztet.... anno egy júniusi napon kezdtem írni, s bár már befejeztem, remélem a blog, még sokáig tart, nektek pedig tetszeni fognak az események a sztoriban :3
                           
                                              " The hope of nations"
                                                                                                                    
 

Kilencven százalék remény. Rajtam is áll a forradalom. Most nem húzhatom ki magamat belőle, én is része leszek. Van 13. Körzet. Harry a Kapitóliumban. És elkezdődött a felkelés. Primrose Everdeen pedig a remény szimbóluma, s nővére, Katniss Everdeen az igazi bátorság szimbóluma. Egy fehér galamb, és egy fecsegő poszáta. Én pedig eddig semmit sem tudtam erről, s ebben az egy óra leforgása alatt próbált meggyilkolni bombával az elnök, megtudtam hogy létezik 13. Körzet és elveszítettem Harryt. És elkezdődött a forradalom, én nekem pedig részt kell vennem benne. Érzem, hogy mindenem megremeg, ahogyan mintha valami erős fájdalom, akár az ólomsúly a vállamra nehezedik. Kilencven százalék remény. És ennek az egésznek a súlya most rajtam van, egy fiatal, és gyenge lányon, akinek az elméje még arra várakozik, hogy gyerek lehessen. Érzem, hogy a fejem megfájdul a sok gondolattól, a Körzet lététől a forradalomtól és attól, hogy én ezt nem akarom. Egyszerűen túlságosan is nehéz, hatalmas nagy a súly, amit annak idején elkezdtem, most folytatni kell. A gyomrom émelyegni kezd, ahogyan a fejemben felvillannak a Körzet képei, az elnök, és én, ahogyan a reményről beszélek, mire a világ forogni és forogni kezd velem, és pedig hiába kapaszkodom meg a lift ajtajában, majdnem leesek a földre. Most elvileg Sharonák mutatnák be nekem a Körzetet, s utána találkoznom kellene a családommal, Katnissel és elkezdeni azokat a dolgokat, amiket egy forradalom fő embere tesz. De én ehhez kicsi vagyok, úgy érzem magam, mint egy most született ártatlan kölyökkutya, aki nem bírja elviselni azt a súlyt, amit rá adtak. És abban a pillanatban, hogy kinyílik a lift ajtaja a Tizenharmadik Körzet legtetején,  a lábaim ösztönösen is megindulnak, egyenesen ki a liftből, ki erről az egész helyről, ami ezt a súlyt, ezt a tehetetlenséget helyezte rám. Hallom, ahogy Sharonáék kiabálnak nekem valamit, de nem törődök vele, hanem elindulok, én magam sem tudom hogy merre, de el innen. Érzem, hogy lassan könnyek gyűlnek a szemembe, ahogyan csak futok és futok, miközben az agyam tele van homályos képekkel, olyan nehéz dolgokkal, melyeket egy hozzám hasonló tizennégy éves nem érthet meg. Ilyenkor az embernek nem egy forradalomra állnia, amely olyan hatalmas súlyokat ad rám, amit talán csak a felnőttek tudnak elviselni, de nem a gyerekek. A homályos ködben felvillan a Körzet képe, a vezetők, akikkel hiába nem akarok, de együtt kell működnöm, és az elnök is, én pedig érzem hogy a forró könnycseppek végigcsorognak az arcomon. Túlságosan gyenge vagyok ehhez az egészhez, és zavarodott, úgy érzem magam, mint aki semmit nem ért abból, ami körülötte történik. Én és a hülye reményem, a Körzet, az elnök…… Hirtelen azon kapom magamat, hogy egy nagy erdőben gyalogolok, mindenfelé magas fenyőfák állnak, s a lágy, de még is ijesztő hangokat adó szellő belekap a hajamba. Igen a 13. Körzet mellett van egy kis erdő, ahova néhanapján kiszökhetnek az olyan emberek, akik nem bírják a bezártságot, távolban még látom azt a kis kijárót, amin feljöttem. És ekkor hirtelen minden kirobban belőlem. A lábaim nem bírják tovább, és leroskadok egy fához, de ahelyett, hogy hangosan sírnék, csak lassan peregnek le a könnyek az arcomon, miközben a kezemet


ökölbe szorítom. Érzem, hogy az ujjaim annyira megfájulnak, hogy ösztönösen is a számat kezdem harapdálni, miközben a szemeimel elhomályosítják a könnyek. A lázadás egy hatalmas nagy dolog, és olyan felelőséggel jár együtt, amire egyesek még nem készültek fel. Még be sem töltöttem a tizenötödik életévemet, de az emberek szemében még is lettem valaki, aki reményt hoz nekik, és aki talán a lázadás élére áll, a nővérével együtt. De túl gyenge vagyok, alig értek valamit ebből az egészből, de még is kilencven százelékát hordozom. De fiatal vagyok, aki már átélt egyszer egy Viadalt, és most teljesen megviselt, és képtelen megérteni ilyen nagy dolgokat, hogy lázadás és forradalom. Nem vagyok érett ahhoz, hogy megtegyem, nem fogok tudni együtt működni a vezetőkkel. Ekkor hirtelen egy furcsa hang ránt ki a gondolkodásomból. Valami, mintha erősen fújtatott volna, sőt mi több, morgott mögöttem, mire érzem, hogy a testemet ösztönösen elárasztja az adrenalin. Én egy erdőben vagyok! Hirtelen hallom, ahogyan megreccsen mellettem az egyik ág, és a távolban pedig üvöltés csap fel, s lassan végigkúszik rajtam a remegés. Mi ez? Remegve nézek szét, de a szemem alig lát valamit a sötétben, miközben a szívem hevesen kezd el dobogni. Tele vagyok félelemmel.  De ekkor hirtelen meglátok valamit velem szemben, két hatalmas sárga szemet, ami egészen engem bámul és néz. És mintha valami….. Hirtelen teljes erőmből sikoltozni kezdek, ahogyan megpróbálok megfordulni, de hirtelen orrabukom, s egy hatalmasat vágódom a földön. A fájdalom ösztönösen belenyilall a vállamba, miközben még mindig hallom a furcsa hangot, és látom a szemet! Meg fog támadni! Úgy érzem magam, mint amikor a vadkutyával találkoztam, de most nincs nálom semmi, semmilye fegyver amivel megvédhezném magamat. És ekkor valami erősen szorítani kezdi a bokámat. Olyan erősen hunyom be a szemem, hogy még véletlenül se lássak semmit, és teljes erőmből kiabálok, hiába, nem érdekel semmi.

-          Hagyj békén! Engedj el! Elég! – a kezemmel ösztönösen a földön kezdek kutatni valami iránt, miközben a lábammal kapálózom, talán ha sikerül orrbarúgnom az állatot akkor…akkor…
-          Prim, nyugi, nyugi! – hallok meg egy halk hangot, miközben a bokám fogása meggyengül
-          Én vagyok az Katniss…..
-          Katniss! Hogy, hogy te? Én azt hittem…… azt hittem, hogy valami meg fog támadni, hogy valami állat van itt. Még is miért? – látom, ahogyan valaki felém közeledik a sötétben, hátán egy íj lóg, miközben szürke szemei megcsillannak a fényben
-          Te jöttél ki az erdőbe…. – kezdi, de hirtelen közbevágok.
-          Katniss, nem érdekel. Elegem van ebből az egészből. Idejön öt ember akiket nem ismerek, és kérik, sőt parancsolják, hogy legyek benne a forradalomba. Nem gondoltam, hogy a  reményem ehhez vezet, Csak normálisan akartam élni végre, nem akartam, hogy bármi is legyen. De most itt van a 13-ik, Harry elrablása, és a forradalom. Én ezt nem értem, én ehhez gyenge vagyok. – hirtelen felpattanok a földről, miközben érzem, hogy a tüdőm perzselni kezd a fájdalomtól és a zavarodottságtól.
-          Prim egy pillanatra hallgass meg!
-          Nem érdekel Katniss. Én még csak 14 éves vagyok, és nem értem mit várnak tőlem. Itt ez a hülye 13. Körzet és…… nem, ez Snow elnök miatt indult el. Ha nem lenne valaki ilyen kegyetlen, vérszomjas és gyilkos, akkor a helyzet teljesen más lenne. Nem tudta, hogy fog jönni valaha egy ember, aki megmondja a véleményét. Nem élhetünk rettegésben. Gyűlölöm ezt az egészet, gyűlölöm a Kapitóliumot, a Viadalokat, a 13. Körzetet, ezt az egészet, Gyűlöllek, gyűlöllek benneteket! – olyan erővel kiabálok, és hadonászok, hogy már én sem tudom mit tegyek, miközben a könnyek helyét átveszi a kiabálás. Látom, ahogyan a nővérem erősen megmarkolja a csuklómat, de hirtelen lerázom magamról.
-          Gyűlöllek, gyűlöllek…. – a hangom fájdalmasan elcsuklik, miközben lehanyatlok a fatörzsre. Ez lenne Primrose Everdeen? Aki félve, s teljesen összetörve kiabál az erdőben, aki bármelyik pillanatban képes lenne összetörni. Ez lenne a Harmadik Nagy Mészárlás győztese? Katniss óvatosan mellémlép, és a karjával átölel engem, miközben érzem, hogy lassan lihegni kezdek, és a szívem majd kiugrik a helyéről.
-          Elegem van… én nem értek semmit…
-          Prim, kérlek nyugodj meg. Tudom, hogy most ez neked nagyon nehéz, talán a legnehezebb.
-          Gyűlölöm az elnököt….  – a hangom elcsuklik, miközben lassan érzem, hogy átveszi a helyét a fájdalom és a fáradtság, s örülök, hogy megkapaszkodhatok a nővéremben
-          Figyelj ide rám. A 13. Körzet vezetői engem küldtek ki, hogy keresselek meg. Gondolták, hogy egy ilyen fiatal lánynak ezt nehéz lesz megérteni. De sajnos, már kitört a forradalom, és ez ellen nem tehetünk semmit. Nem csak te, de én is a fő emberek között állunk. De nézd, melyik lenne a jobb. Elmenekülni, és várni, hogy mi történik vagy beállni és segíteni nekik. A Körzet nagyon erős, és már mindenkit idehoztak. A Viadal régi győztesei is itt vannak. De Prim, ha te nem működsz közre akkor is lesz forradalom, de remény nélkül. Prim, az embereknek szüksége van mostantól rád. És ezt meg kell értened. Tudom hogy fáj és összezavarodtál, de kellessz nekik… - Katniss halkan suttog, miközben a hátamat simogatja. Igen, elfáradtam, és nem értek semmit. Olyan az agyam, mint egy nagy űr, tele kételyekkel és értelmetlenséggel. De egy dolog hirtelen felnyitja a szememet, amiért meg kell kérdeznem
-          Miért kellek az embereknek? – a hangom halk és fáradt, az agyam pedig még mindig homályos,
-          Lehet, hogy fiatal vagy, de hordozol magadban valamit. Azt mondtad, hogy gyűlölöd az elnököt. De az ő fegyvere a félelem. A tied pedig a remény. És a remény erősebb a félelemnél. És ha te is beállsz közénk, és azt csinálod, amit a vezetők mondtak, akkor az emberek megkapják amire vártak. Mindenkinek szüksége van a nemzetek reményére.
-          A mire? – hirtelen felpattan a szemem, egy szó, egy olyan szó hallatára, amit a nővérem mondott.
-          A nemzetek reményére. Mert te, Prim, te vagy a remény. És ha elhiszed, hogy erősebb a félelemnél, akkor erősebb lesz az elnöknél is. A lázadók erősebbek lesznek. De ehhez szükség van rád. Prim, ezt el kell fogadnod. Ha nem akarsz csatlakozni tiszteletben tartjuk azt is. De egy dolgot muszáj tudnod. – szólal meg a nővérem, miközben egy pillanatra hátradől, s hatalmas szürke szemeit rám függeszti.
-          Micsodát? – a hangom halk, és remeg, de még is megpróbálok rá nézni, s érzem, a szívem egyre erősebben kezd dobogni… ha létezik..
-          Prim, lehet, hogy nem akarod, de jobb ha ezt tudod. Most már  te vagy a remény lánya.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése