2014. június 10., kedd

10. fejezet III.

Sziasztok! Nos, meg kell mondjam ez egy érdekes fejezet lett. Anno sokat gondolkoztam a végén, így legyen vagy ne, de azért remélem tetszeni fog. :)) Nem is tudok többet hozzáfűzni, az agyam lefáradt kicsit ebben a melegben. Jó olvasást. And may the temperature be never in my favor. xd
C. <3
                                                                                                                  

Hirtelen olyan erősen ölelem át a nővéremet, mint annak idején, a Viadalom előestéjén. A fejemben ezernyi szürke gondolat kavarog, a fájdalom, és azok a dolgok, melyeket az előző egy óra leforgása alatt tudtam meg. De most inkább csak erősen átölelem, és a fejemet a vállára hajtom, akár csak annak idején, amikor kicsi voltam. A nemzetek reménye. Kitört a forradalom. Én pedig benne vagyok. A szemeimet ismét könnyek lepik el, ahogyan csöndben és összeölelkezve ülve nézzük a 13. Körzet távoli néhány fényét.
-       Megvárjuk a napfelkeltét? – kérdezi tőlem halkan Katniss, miközben megsimítja a hátamat. Csak némán bólintok, miközben a fejemben megpróbálom rendszerezni a gondolataimat. Idehoztak engem ebbe a Körzetbe, és megtudtam, hogy van felkelés. Nekem is be kell állnom, mert én vagyok a remény. A többi régi győztes is itt van, és már felkészültek a támadás megkezdésére. Rám várnak. Rám, aki egy óra alatt sírógörcsöt kapott, utána pedig kirohant az erdőbe. Talán már megkezdhették volna a megbeszéléseket, ha én nem borulok ki ennyire, ha nem akadok ki mindenen és zavarodom össze. A nap lassan felkel, a nővérem pedig feláll a kemény és durva fatörzsről amin eddig ült, hogy engem is felhúzzon. Most szürkés ruhában, semmiféle Kapitóliumi smink nélkül, hátán az íjával és megszokott fonatával úgy néz ki mint az a Katniss, aki annak idején a 12. Körzet erdeiben vadászott, aki még nem ment Viadalra. Ha talán nem jelentkezett volna önként, akkor én mentem volna oda, ahol a biztos halál várt volna rám. Ha meghalok, talán Cato megnyeri a versenyt és….. hirtelen elkapom az agyamban a mondta végét, mert tudom, hogy az azzal fejeződik be, hogy akkor nem lenne lázadás. De most jó nekünk ez az egész. Talán a nép lát valamit, ami miatt érdemes küzdeni. A fejemben megjelenik a lángokban úszó Kapitólium és a béke. Ez nehéz dolog, szinte lehetetlen.
-       Katniss. Most hova megyünk? – kérdezem a nővéremet, aki lassan oson az erdőbe, minden neszre figyelve, mintha csak jól érezné magát.
-       Most találkozunk a Viadal régi győzteseivel, és utána megmutatom neked részletesen a Körzetet. És addig eldöntheted, hogy mit szeretnél. Mert ha tényleg nem akarod, ha az kiborít….
-       Őrültnek fognak nézni, Katniss. Ők tudják, hogy először sírógörcsöt kaptam és utána kiszöktem az erdőbe? – a nővérem idegesen és alig láthatóan bólint, mire engem kiráz a hideg. Persze, a győztesek mindent tudnak, azok, akikkel éppen találkozni készülök. És nekem találkoznom kell velük, azokkal  a hatalmas győztesekkel, akik régen csak legendák voltak a számomra. Beugrik, ahogy anyuval a televízió előtt ülünk, miközben megnézzük Johanna Mason, Finnick Odair vagy éppen Annie Cresta Viadalának ismétlését. Még egyik győztessel sem találkoztam, pedig már jó ideje fél éve én is az vagyok. De most a lelkem mélyén megremegek, és a szívem hevesen kezd kalapálni ezen gondolatokra. Ők sokkal nagyobbak nálam, imádja őket a Kapitólium és már gyilkoltak is. Én vagyok az egyetlen győztes… én és Peeta, akik nem öltek meg senkit a Viadalon. A legendákat csak látni szeretjük, de nem igazán megismerni őket. Én nekem nincsen kedvem, egyszerűen félek a találkozástól. Ahogy Katniss bevisz a Körzetbe, és levisz egy kis folyosóra, aminek a végén minden bizonnyal az étkezde van, a szívem majd kiugrik a torkomból, és a lábam hirtelen a földbe gyökerezik.
-       Nem mutatnád meg először a Körzetet? – a hangom remeg, ahogyan a fejemben megjelennek a hatalmas Kapitóliumi legendák. Ki tudja, hogyan fognak velem viselkedni? Mi van, ha a szemükben én is csak egy gyenge kislány vagyok. Biztosan az vagyok. A szívem eszeveszetten kalapál, ahogyan megmarkolom a nővérem kezét.
-       Prim, figyelj, ők is a lázadás, a terv részei. – ahogy a terv szót kimondja megborzongom, de folytatja.
-       És vannak dolgaik, csak most vannak itt. Te is közéjük tartozol most már. Talán egy kicsit mások, és hangosan, de már régóta így élnek. Hidd el, meg fognak szeretni. Csak…. Csak mosolyogj. – a számon majdnem egy sikoly csúszik ki, ahogy Katniss szabályosan berángat engem az étkezdébe, és hiába próbálnék bármit is tenni, ő erősebb. Nagyok, erősen és legendák. A szívem vadul kalapál, miközben érzem, hogy egy izzadságcsepp csúszik le a homlokomon, majd a nyakamon. Én vagyok az egyik legfiatalabb győztes. Gyenge vagyok, nem gyilkoltam, senki sem vagyok. A fejemet elárasztják a baljós gondolatok, ahogyan a nővérem az étkezde kis sarkában ücsörgő csapat felé visz. Egyesek maguk között társalognak, de a nagy része együtt hangoskodik, és éppen hangosan nevet fel egy bolond poénra. Látom, hogy az étkezdében sokan végigkísérnek a tekintetükkel, miközben én úgy érzem, hogy itt helyben elájulok. A szemeim előtt pontok táncolnak, megrémülök a nevetéstől, a zajtól. Megrémülömka győztesektől.
-       Helló mindenki, itt van. Bemutatom nektek Primrose Everdeent, a Harmadik Nagy Mészárlás győztesét. – Katniss erős mozdulattal előre lök, miközben az asztalnál ülők mind egyszerre néznek fel. Ösztönösen és remegve kapom el a tekintetemet, és a fal felé nézek. Tehát ők azok. A nagy legendák. Érzem, ahogy a gyomrom egy hatalmasat szaltózik, s szinte átfúrnak a tekintetek.
-       Szervusz Prim! – az asztal széléről egy szőke hajú és igen csinos nő ugrik fel, és kedvesen megölelget engem, miközben két nagy puszit nyom az arcomra.
-       A nevem Cashmere. Ő pedig Gloss a bátyám – mutat a mellette álló szintén igen erős testalkatú és szőke férfira.
-       Örülök, hogy idejöttél. Annyira hasonlítasz…. Az én tizennégyéves énemre. Egy kis smink és határozottság Prim, ennyi az egész. –  Hogyne, én hasonlítok rá. a testvérpár egymás utáni évben győzött a Viadalon, és mind a ketten az elsőből érkeztek. Nem tudom, hogy mit kereshetnek itt, de úgy tűnik, hogy már az a Körzet sem biztonságos. Próbálok kedvesen elmosolyodni, de izzad a tenyerem és erősen ver a szívem, ezen emberek láttán.
-       Üdv, Brutus vagyok. – egy erős és izmos negyven év körüli férfi hirtelen erősen hátba vág, mire ösztönösen is elvesztem a mosolyomat és köhögni kezdek. Erős. Hivatásos. Ezután egy nő, Enobaria mutatkozik be, akinek nagy, aranybevonatú, tűhegyes fogai vannak. Hirtelen megrémülök a nő láttán, akiről tudom, hogy győzött, átharapta az egyik ellenfele torkát, Kiráz a hideg a gondolatra, de aztán egy kedves és halk házaspár, Wiress és Beete köszönt engem, akik a Harmadik Körzetből érkeztek. A nő kedves tekintetű és a férfi is rokonszenvesnek tűnik, olyanok, akikkel egy Viadalon akár szövetséget is köthetek, és akiket Gyogyósnak és Feszkósnak csúfolnak a hátuk mögött. Sok győztes mutatkozik be, és mindegyikre igyekszem mosolyogni, és kedvesen beszélni velük. De még is, a lelkemben félek attól, hogy kislánynak, gyengének néznek, mi van, ha a hátam mögött nevetnek rajtam most. Nagyok, és olyan dolgokat tettek, amelyekről legendákat zengenek. És nem tudom, hogy miként fogok egy ilyen közösség, egy hangos és lázadó közösség részévé válni. Egyedül a Negyedikből érkezett Annie Cresta, aki halk, de még is egy kissé labilis, ám látszik rajta a szeretet és a kedvesség, valamint az egyik réges régi győztes, az idős de végtelenül rokonszenves Mags nyerik el a bizalmam. Ahogyan a mellettem ülő és győztesekkel viccelődő nővéremre nézek, azonban rájövök, hogy van akik jól be tudnak illeszkedni egy ilyen közösségbe, de én…. A gondolataimból hirtelen egy hatalmas nagy tengerzöld szempár ránt ki, aki egyenesen engem bámul, mire ösztönösen is hátraugrom egy lépést. Finnick Odir az, napbarnított bőrű, és hihetetlenül jóképű győztes, aki, akárcsak én, tizennégy évesen győzött a Viadalon. Viszont neki az ellenállhatatlansága a taktikája is, nem mondom, milyen dolgokat hallottam, miket művel ő egyes Kapióliumi nőkkel. Egy nőcsábász típus, olyan, mint Christian….
-       Szervusz Prim. Nagyon sajnállak a pasid miatt. Ó Harry… látom neked nagyon bejönnek a csendes és kedves fiúk…. – hirtelen megijedek, ahogyan Finnick közelíteni kezd felém, és ösztönösen a nővéremet keresem
-       De, ha gondolod, megkínállak ezzel a kis édességgel…- a kezében megforgat valami fehéret, miközben kacéran rám kacsint. Egy kockacukor! Finnick Odair, vigyorogva bedobja a szájába az édességet.
-       A lányok szeretik a kockacukrot. – hirtelen hangos nevetés csattan  fel mögülem, és olyan hangok, amelyek csak ilyeneket mondana: Már Primnek sem lehet nyugta, ejnye Finn, ilyen fiatalokkal kezded. Mintha a nővérem hangját is maghallanám, aki azt mondja, ismerős neki a helyzet. Vele is ezt tette Finnick Odair? Az arcom ösztnösen is elvörösödik, ahogy meglátom, hogy még Katniss is elmosolyodik, a többi győztes pedig önfeledten nevet. Rajtam? Érzem, hogy a vér kifut a lábamból és majdnem elájulok szégyenemben. Egy hülye kockacukor miatt! Legszívesebben most azonnal itt helyben sikoltanék egyet, vagy elfutnék, és hiába találja ezeket viccesnek a többi győztes, úgy érzem, hogy a sárga földig lealáztak. És hiába, képtelen lennék visszaszólni Finnick Odairnak.
-     
  Helló, Everdeen. – a szemeimet majdnem elöntik a könnyek, a megszégyenülés miatt, amikor hirtelen elém lép valaki. Nem magas, de még is erős alkatú, nagy barna szemei és tüsihaja van, amelyben egy vörös melírcík fut. Johanna Mason. Az egyik legokosabb és leghíresebb győztes. A hideg rögtön kilel az Everdeen névre, és kezdem azt hinni, hogy ezeket a győzteseket nem nekem találták ki. Én képtelen vagyok ilyen lenni.

-       Üdv a 13. Körzetben remény lányka. Aztán el ne szúrj valamit. – kacsint rám Johanna Mason.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése